lördag 3 december 2016

Miqros Julkalender 2016, lucka 3 - Pang!

Spela död, alltså ligga stilla på sida eller på rygg. Det finns många olika sätt att genomföra det här tricket så det ska bli väldigt spännande att se vilka varianter ni hittar på. De jag kan komma på just nu är att lägga sig "död" från stående, liggande, sittande, sittande fint, springande, gående...

Jag lärde in det här på Miqro för länge sen. Vi började med att han låg ner och sen lockade jag honom till sidan genom att dra en godis över huvudet så att han rullade över på sidan. Funkade inte det puttade jag lite på honom med handen :) Minskade mina hjälper successivt samtidigt som jag la på kommando. När det började sitta reste jag mig upp och så småningom fick han backa först och när jag då sa "Pang!" kom han mot mig och "dog" framför mina fötter. Det var så gulligt så jag fortsatte uppmuntra det :)

Lägg upp din video som kommentar här under eller lägg den på rätt ställe i Facebook-gruppen. Du har till den 31 december på dig att lägga upp din video.

LYCKA TILL!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar