måndag 12 december 2016

Miqros Julkalender 2016, lucka 12 - Buga

Hunden ska ligga med framdelen och ha rumpan upp i luften. Jag vet inte om det finns flera sätt att utföra det här tricket men har någon en idé på det vore det superkul! 

Det är även lite oklart om hur jag lärde in det här tricket faktiskt... Jag tror att det var ett trick som bara "råkade bli". Miqro började buga när jag hade handen i golvet så jag belönade det och så har det fortsatt. Jag har fortfarande inte satt något ordkommando på det så han bugar när jag sätter handen i backen. Jag tar gärna emot tips på bra ord att använda för jag tycker "buga" är svårt att säga... Många hundar bugar naturligt när de gör lekinviter eller så och då kan man så klart passa på att belöna och förstärka och lägga på kommando. Du kanske kan göra lekinviter mot din hund och så fort den ställer sig i "buga-position" belönar du och sen har är du igång :)

Lägg upp din video som kommentar här under eller lägg den på rätt ställe i Facebook-gruppen. Du har till den 31 december på dig att lägga upp din video.

LYCKA TILL!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar