söndag 24 mars 2013

Hundöarna

I fredags tog jag mina hundar och åkte iväg söderut. Vi mellanlandade och släppte av Miqro hos hans barnfamilj/kontaktfamilj och sen åkte Mille och jag vidare. Mille hade en gnällig fredagskväll och jag vet inte riktigt varför. Vi sov dock gott på natten och vaknade utvilade inför en dag på Hundöarna. Först skulle vi äta frukost. Mille fick sin frukost men när Midas skulle äta sin frukost ville Mille ha mer:
Du äter och äter och jag får ingenting...

Om jag kommer lite närmare...?

...så kan jag sitta här och titta.

Om jag lägger mig ner då? Kan jag få EN liten bit...?

När vi kom fram till Hundöarna blev det full fart på min lille kille Mille. Han sprang som en liten tätting och ville leka med alla hundar som var där. Jag hörde en del människor som kommenterade honom. Någon pratade med mig och sa att de tyckte han var tuff för att vara så liten. Andra pekade och pratade med varandra, några log. Ja, han charmade nog rätt många där på Hundöarna min lille kille ♥
Full fart på den lilla sprätten och Midas hakade på :)

De sprang gärna tillsammans, grabbarna Grus.
Det är så roligt att se hur stor och liten leker så fint
tillsammans och stöttar varandra bland andra hundar.

Den här rottisen blev väldigt förtjust i Mille och han bjöd ju så klart
upp till dans ♥

Förlåt Terese men jag bara älskar den här bilden!
Den är helt enkelt underbar!

Den här lilla killen kom dit. Det är riktigt stora hundar det där...

Så cool!

Den här terriern var riktigt rolig att leka med tyckte Mille, och vice versa.
De lekte länge och både sprang och brottades och lät.

Det är roligt att springa :)

Min älskade och fina kille ♥



En trött kille vilar i famnen på matte.

Puss ♥


Tack Terese Sliwon för de här bilderna!! De var väldigt fina och jag är glad att jag får använda dem i min blogg :)
Jag tog några bilder jag också. De är inte alls lika bra men ändå lite roliga...

Undrar vad de här grabbarna snackar om? 



Mille är döpt efter Flygarhunden ifrån Mirleft, det verkar rätt ;)


Som sagt, Mille och Midas hade bra koll på varandra

Snälla Terese, kan vi gå hem snart? Jag är så trött!
Det blev en riktigt härlig dag och jag hade en riktigt trött hund med mig hem. Efter att ha mellanlandat hos Terese en snabbis åkte vi och hämtade Miqro och åkte hem. Miqro hade också haft det bra och barnen frågade när Miqro skulle komma tillbaka nästa gång. Det blir nog ganska snart. TACK för en härlig kväll och dag! Vi ses snart igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar