lördag 14 maj 2016

YES!

Äntligen vågar jag säga att Myzaq har driv på tävling, på riktigt! Efter förra veckans tävling var jag lite fundersam över om det var en tillfällighet men när han under 3 lopp idag hade bra driv vågar jag hoppas och på riktigt tro att det är på väg att vända och att han faktiskt tycker att det är riktigt kul med agility och även tävlingar! Jag är så glad! 

Han har sprungit och han har haft driv! Det blev disk i alla tre loppen men vad gör det när han har den attityden han har!? Absolut ingenting! Nu kan vi börja jobba på riktigt, finslipa, få till svängar, hoppteknik, slalom och annat. 

Jag testade några gånger att stanna upp och ta om för att se hur han skulle ta det men han gick inte ner sig utan fortsatte. När jag kände att han var på väg ner stannade jag till i två av loppen och liksom började om och då fick han ny fart - perfekt :D 


Olga var med för att öva på miljön och hon fick även träna fotposition vilket hon fixade helt okej. Efter en stund blev hundarna väldigt trötta båda två ♥


Tack för idag alla trevliga människor och grattis till alla som det gått bra för på ena eller andra sättet :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar