söndag 26 juli 2015

Världens bästa barnhund ♥

Ännu en gång har jag blivit påmind om att Miqro verkligen är helt fantastisk med barn! Efter att ha varit och tränat agility i Vaxholm åkte jag till Untra för att träffa hon som är det närmaste syster jag har och hennes familj. Vi träffas inte så ofta men när vi träffas är det som att det var igår och det är alltid lika trevligt! 

Den 6-åriga dottern i familjen blev imponerad av Miqros trick så hon ville prova. Hon var fantastiskt duktig! Med tanke på att hon inte har någon direkt erfarenhet av hundar blev jag imponerad. Jag gav henne en godisbit och när hon visade den för Miqro gjorde han i princip alla tricks hon bad honom om. Det var helt fantastiskt att se dem båda och deras samspel. Båda var glada och nöjda och när Miqro inte lyssnade höjde hon rösten till hon fick hans uppmärksamhet igen. De höll på länge och hon gjorde massor av olika tricks och inte bara ett och samma flera gånger. 

Tyvärr tänkte jag varken på att fota eller filma det hela. Det hade varit roligt att ha det kvar men nu får jag ha det kvar i mitt minne så att jag då och då kan plocka fram ytterligare en händelse när Miqro är helt fantastisk med barn ♥

Om du vill se några fina bilder på alla hundarna kan du klicka in på den här länken. Vi var i Fiby urskog en dag och fotade. Det var så fint där och några bra bilder fick jag också :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar