söndag 26 juli 2015

Längtar till tävling!

När blir det torsdag? Kan det inte vara torsdag imorgon? Jag längtar så otroligt mycket till torsdag! Jag har aldrig någonsin längtat så mycket till en tävling som jag gör den här gången. Det finns flera anledningar till det:
1) Jag hoppas att Miqro tar sin sista pinne i hoppklass
2) Myzaq ska göra officiell debut i agility
3) Sofia och Vilja ska debutera
4) Det är så roligt att tävla

Miqro och jag har tränat och tränat och tränat det här året. Vi har nog tränat mer i år än vi gjort sammanlagt innan. Han är så himla duktig och följsam och jag börjar bli bättre också så det känns som att den där sista pinnen är inom räckhåll. Dessutom var vi och tränade tillsammans med Ulrika i måndags och hon förväntar sig att vi tar minst en pinne på torsdag... Med Ulrika tränade vi slalomingångar och hon tipsade mig om att ifall jag stöttar Miqro bättre vid ingången till slalom så tar han den jättefint. Om jag i själva slalomen stöttar honom utan att jaga på honom så tar han sig igenom hela slalomen också. Det är vårt största aber för att få vår pinne. Om jag resten av banan tar det lugnt och satsar på att göra rätt så borde pinnen vara i hamn. Jag måste ta den där pinnen för jag vill verkligen upp i tvåan med honom! Det har jag sagt många gånger nu men jag längtar så otroligt dit! I torsdags tränade vi med Stjärnskotten och då klarade vi en klass 3-bana jättefint. Det enda vi behövde tänka på var .... slalom.... Stjärnskottskompisarna sa samma sak som Ulrika, att jag skulle stötta Miqro bättre vid ingången. Vi hinner träna lite mer slalomingångar här på landet innan torsdag. Slalomen SKA sitta!

3 av 4 Stjärnskott

Myzaq är inte alls redo för sin debut i agility egentligen men jag vill testa honom i tävlingssituationen och se hur han tar det. Klarar han att köra en hel bana? Klarar han att hoppa några hinder? Klarar han att springa genom en tunnel? Klarar han överhuvudtaget någon press? Frågetecknen är många och jag längtar efter att få svaren. Målen med Myzaq är framförallt att ha kul men även att se vad han går för. När vi tränade senast var han väldigt positiv och "på" och då tog vi oss nästan igenom klass 3-banan som Miqro tränat innan. Vi får se hur det går men jag hoppas att vi kan ha kul och att han klarar pressen!
En annan sinnesstämning på torsdag tack ♥

Sofia och Vilja började träna agility samtidigt som Myzaq men de har kommit mycket, mycket längre än oss! De har tränat så otroligt mycket och är jätteduktiga. De var med oss när vi tävlade i Fagersta i början av juli och då blev Sofia inspirerad att tävla vilket jag tycker är superkul för jag vill ha ut dem på tävlingsbanorna :) Äntligen ska de tävla och jag är helt säker på att det kommer att gå bra. Jag hoppas bara att inte premiärnerverna sätter käppar i hjulet för dem men jag ska stötta dem allt jag kan! 


Och så var det det här med att tävla som är så himla kul! Spänningen, alla duktiga hundar, alla trevliga människor, alla gamla bekanta och vänner, alla nyvunna bekanta och vänner, stämningen. Underbart kul är det! Håller bara tummarna för bra väder också..... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar