måndag 10 juni 2013

Leta faror

I helgen som var blev det klart att Hera ska flytta ifrån oss. Hon flyttar helgen som kommer och det kommer att kännas tomt. Jag kommer att sakna henne! Hon har bott här lite drygt en månad och hittat sin plats så fint i min lilla flock, det gick snabbt, men nu är det dags för henne att vandra vidare i livet och glädja nån annan. Hon kommer att bli en perfekt hund för den som tar hand om hennes kompetenser. Jag hoppas verkligen att hon kommer till ett bra hem där hon får vara den fina hund hon är!

Idag har Hera och jag varit nere på stan, bara hon och jag. Jag ville testa henne lite och se vad hon klarade av när hon inte hade stöd av mina grabbar. Det gick över min förväntan måste jag säga. Vi träffade en orange ko som var lite läskig men när jag gick fram och hälsade på den gjorde hon detsamma och när vi gick förbi den igen en halvtimme senare var den inte farlig alls. Lite läskigt var det att vara på stan, tyckte Hera, men hon vandrade fram med kavata steg och var mer nyfiken än rädd. Vi såg till och med några andra hundar som hon bara tittade på, utan att säga nåt alls. Då blev jag stolt!

På det viset känns det rätt att hon ska flytta. Jag har hjälpt henne att bli en tryggare individ och hon är redo att gå vidare. Jag har gjort ett bra jobb och är stolt över det! Hera är en underbar liten hund som kommer att ge mycket kärlek och glädje till den som får leva med henne. Tack Hera för att jag har fått lära känna dig! Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar