söndag 16 juni 2013

En riktig hundhelg

Igår morse startade jag tidigt hemifrån. Då hade jag tre hundar i bilen, katterna fick stanna hemma. 
Första stoppet var Knivsta. Där lämnade jag första hunden, Miqro. Han skulle spendera helgen hos sin barnfamilj. Både Miqro och familjen blev glada när han kom dit, även om det var tidigt på morgonen. Nästa stopp var Farsta Strand där jag lämnade Hera. Det var lite jobbigare för henne kommer jag förmodligen inte att träffa igen eftersom hon flyttar till ett nytt hem. Dock känner jag mig helt säker på att hon kommer att få det jättebra hos de nya ägarna för de verkade så nöjda med hunden och fastnade för henne direkt ♥

Sen åkte Mille och jag vidare till Farsta Gård där vi parkerade och väntade en stund. Mille gnällde när han blev ensam kvar i bilen och funderade nog var kompisarna tog vägen.... Så småningom kom våra "nya" kompisar. De kompisarna som skulle gå bevakningsutbildning tillsammans med oss. 

Vi gick iväg till Farstanäset där vi startade vår utbildning. Det hela gick ut på att Mille skulle lära sig att leta efter "spioner" i skogen och markera för mig var dessa låg. Han skulle även markera föremål och snubbeltrådar/"minor". Mille älskar ju såna här uppgifter så han blev eld och lågor när han förstod vad det handlade om. Han är ju så rolig att jobba med!! Snubbeltrådarna var dock lite svåra första passet men pass nummer två hade han stenkoll på vad han skulle göra. Han är ju så snabblärd min lilla jycke. 

Igårkväll åkte Mille och jag hem till Uppsala. Det var tomt med bara en hund men vi var så trötta, både Mille och jag, så det gick bra ändå. Idag var det dags igen. Vi fortsatte leta "spioner" i skogen och utvecklade det vi lärde oss igår. 

På eftermiddagen var det dags att åka hem. När jag skulle hämta Miqro hade han inte alls nån lust att åka hem. Han kom och hälsade men försvann lika snabbt igen och la sig mellan pojkarna i soffan. Min älskade skrutt har det så bra där så han inte vill följa med hem, så är det varje gång. TACK för att ni tar hand om Miqro så bra!! Vi ses snart igen! Och TACK alla kursare för en mycket trevlig helg som vanligt!
Lunchrast och vila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar