söndag 23 juni 2013

Agilityträning

Vi har inte tränat agility sen i höstas så när Lotta frågade om vi ville träna med dem blev jag sugen. Tack snälla Lotta för att du fick mig att komma igång med agilityn igen!! Det var superroligt!! Både Miqro och jag var taggade. Först byggde vi en bana och efter det värmde vi upp och tränade på små delar av banan. Vi började med några hopphinder och det var inga problem. Sen skulle vi testa en kombination med slalom, platten och däcket. När slalomen gick som en dans tänkte jag belöna Miqro men han hade redan suget på platten så vi tog hela kombinationen innan belöning. Bara det att han hade suget på platten mer än fokus på godis säger en hel del när det gäller godisråttan Miqro. SÅ NÖJD!! 

Så småningom var det dags att köra hela den lilla banan. Miqro var taggad till tusen och hade bra fart och lyssnade bra. Det gick kanon!! Inga problem nånstans faktiskt. Vi körde den banan några gånger innan vi vände på den och körde den baklänges också. Det var verkligen kul tyckte både Miqro och jag så nu blir det kanske nån tävling i år också :)

Även lille Mille fick prova på lite agility. Han är ju mest fokuserad på att nosa den mannen. I början var det svårt att få kontakt med honom och han ville hellre springa runt hindren än hoppa över. Balanshindren är dock inga problem och tunneln springer han igenom som om han aldrig gjort annat. Sista gången vi körde en hinderkombination hoppade han dock alla fyra hindren på raken utan att försöka springa runt ett enda ett. Han spårade visserligen mellan hinden men ändå. Min älskade lilla näshund ♥

Jag har inget minne av att jag hoppade över nåt hinder men det ser ju
onekligen ut som att jag gör det... Ja jösses, jag säger då det...

Efter agilityträning blev det lite bus med Amigo och Nemo innan vi åkte hem till Lotta och hennes familj för fika, mat och hemsidespysslande:


Lilla Loppan fick också prova på lite agility och även hon var riktigt duktig faktiskt. Full fart när hon hoppade hinder, sprang över balanshinder och även genom en tunnel. Jag tror att hon kan bli riktigt duktig på agility om hon får träna på det. Snabb som en vessla är hon ju... Tyvärr blev det inga bilder på henne på agilityplanen. 

Innan vi åkte hem efter en mycket lång och trevlig dag var det dags för det obligatoriska gruppfotot:


STORT TACK till Lotta och Amanda för en mycket trevlig dag!!! Även stort tack för att jag får använda era bilder i min blogg :) Hoppas att vi ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar