onsdag 19 augusti 2015

KM i agility

Vi var många som tampades om den hedervärda titeln klubbmästare, framförallt i small. Med tanke på att flera av deltagarna tävlade i SM i somras hade jag inte så stora förhoppningar alls faktiskt. Först var det ett hopplopp och efter det startade vi agilityklassen i omvänd ordning mot hur vi låg till efter hopploppet. 

Miqro startade först i hopploppet och gjorde ett bra lopp. Det flöt bra och det enda felet vi fick var en vägran i slalom, vilket så klart kändes onödigt, men jag är nöjd med vårt lopp ändå. Innan agilityloppet lyckades jag tagga honom ordentligt och vi sprang agilityloppet i glädjerusfart. Tyvärr hann jag inte styra riktigt efter en tunnel och Miqro tyckte att balansbommen såg roligare ut än att svänga. Han stannade på kontaktfältet på balansbommen och undrade var jag tog vägen... Resten av banan gick verkligen som en dans så jag är så nöjd med vår insats trots att det tyvärr inte räckte till mot mina fantastiskt duktiga klubbkompisar. 

Myzaq då? Han gjorde en fantastisk insats idag!! Trots att det var många hundar på plats och mycket ljud så sprang han det fortaste han någonsin gjort på en agilitybana och han hade roligt. Vi struntade i slalomen och sprang bara förbi den. När han inte sprang in i platta tunneln sprang vi förbi den också men alla andra hinder tog han galant och, som sagt, med väldigt bra fart! I agilityloppet sprang han upp på gungan fast jag tänkte att han inte skulle det. Han tyckte att den var lite läskig och efter det blev även balansbommen läskig men vi tog oss över den så nu blir det träning på balanshinder den närmaste tiden tror jag... Och så slalom förstås. Men den farten Myzaq hade i båda loppen och den glädjen han tog sig an banorna med. DET tar jag med mig!

Mina duktiga, duktiga pojkar ♥

När man blir placerad så man inte ser något får man åtgärda saken
om man kan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar