fredag 17 april 2015

Vi hade kul!! :D

I tisdags var vi iväg på en träningstävling som klubben anordnade. Mitt mål med Myzaq var att vi skulle ha kul och målet med Miqro var att se var han låg och vad vinterns träningar givit. 

Först var det blåbärslopp med Myzaq. Han var taggad först men på banan var det inte så kul. Han gjorde det jag bad honom om men han tyckte inte att det var speciellt kul... Andra blåbärsklassen missade jag så jag fick erbjudande att starta Myzaq i hopp- och agilityklasserna istället vilket jag antog. När agilitybanan ställdes upp klurade jag på hur jag skulle göra med Myzaq. Hinder 1 och 2 var däck och bommen... Han har hoppat däcket utan problem och bommen har varit jättekul men det var länge sen vi sprang över den. Skulle jag våga testa? 

Jag bestämde mig för att köra däck, balans, två hopphinder, A-hinder och två hopphinder och ha rackarns så kul. Jag laddade med händerna fulla med korv och startade. Myzaq hoppade i ramen på däcket ett par gånger innan jag bestämde mig för att det var skitsamma och fortsatte. Han sprang upp på bommen för glatta livet, blev tveksam högst upp och var på väg att vända men jag fick honom med mig och han sprang glatt vidare. Hindren tog vi i flygande fläng och från A-hindret hoppade han ner halvvägs men vi hade kul, vi hade rackarns så kul! :D

Även andra chansen på samma bana gick lika bra, förutom att bommen gick mycket lättare och togs utan tvekan. Rackarns så kul vi hade och vad glada vi var både Myzaq och jag :)

I sista hoppklassen tog vi bara några hopphinder, bara för att, men det var roligt det också så jag kände mig mycket nöjd och glad när vi åkte hem!

Miqro då? Jo, vinterns träning har verkligen givit resultat. Han gick jättefint, hade bra fart och var taggad. Han följer ju mig jättefint och gör precis vad jag visar honom men känslan var mycket bra och jag ser fram emot vårens tävlingar med honom. Målet där är att ta de sista pinnarna så vi kan få börja tävla i klass två. Vi har några tävlingar inbokade så vi får väl se hur det går med den saken :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar