tisdag 21 april 2015

Oturlig start...

I söndags kväll gruffade Myzaq och Macho lite med varandra. Inget allvarligt utan mest bara att de testade var de hade varandra. Efter det började Macho blinka och kisa med sitt högra öga. Vi tänkte att han kanske fått en smäll av en tass eller nåt på ögat och hoppades att det skulle vara bra på måndag morgon. När det inte var det ringde jag till veterinären och hon tyckte att jag skulle åka in med honom just eftersom det var ögat. 

På måndag kväll åkte vi så till veterinären och hittade ett litet ytligt sår på hornhinnan. Med oss hem från veterinären fick vi en salva med antibiotika och ögondroppar. Jag passade också på att fråga veterinären om hon kunde se hur hans tänder såg ut längst där inne. "Mellantänderna" såg helt okej ut men de längst bak var det en del tandsten på plus att han var lite infekterad i tandköttet på ett ställe. Borsta tänderna kan kanske vara ett bra alternativ för att försöka klara de tänder han har kvar så länge som möjligt. Han har nämligen redan fått dra ur en del tänder... Småhundsproblem :P 

I söndags när jag tittade i munnen på Macho såg jag att han hade ganska mycket tandsten på hörntänderna så jag bestämde mig för att försöka skrapa bort det. Det tyckte inte Macho var en bra idé men efter lite diskussioner så fick jag bort det mesta.

Igår ringde Yvonne och frågade om jag ville följa med på en promenad i det fina vädret. Det ville jag så klart! Eftersom Ola jobbade och Macho var hemma med mig fick han följa med. Yvonne har en fodertik med valp hemma hos sig vilket innebar att det var Yvonne och jag och 8 hundar som var ute på promenad :) Det blev lite högljutt i början men när vi väl kom igång och började gå var det hur lugnt som helst. Vi gick på ett ställe där hundarna kunde gå lösa så de strosade omkring var och en på sitt håll för det mesta, men ändå runt oss. Det var en väldigt lugn, mysig och skön promenad måste jag säga! Jag hade systemkameran med mig och tog en del bilder. Alla bilder finns på min flickr. Här är dock några smakprov :)



Myzaq, Macho, Miqro, Lova, Tenchi, Hugo, Tippan och Bella


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar