söndag 22 februari 2015

Miqros sportlov

Under veckan som gått har Miqro varit hos sin barnfamilj (som jag måste börja kalla tonårsfamilj snart för barnen växer och blir stora...) medan de haft sportlov. Husse har saknat sin hund så det är tur att familjen lägger upp lite bilder och så ibland så att husse får bekräftelse på att Miqro har det bra. Jag för min del vet att Miqro har det hur bra som helst där så jag har njutit av att bara haft Myzaq hemma. Myzaq i sin tur har tagit det bra att vara ensamhund under en vecka. Förra gången Miqro var borta tyckte Myzaq att det var konstigt men den här gången var han inte speciellt bekymrad vilket var skönt att se. 

Hela Miqros extrafamilj engagerar sig i honom på olika sätt så han får både tricksa, gå promenader (vare sig han vill eller inte), mysa och busa. Det som är lite nytt för den här gången att att familjens yngsta medlem har gjort mycket tricks med Miqro och spelat in små filmsnuttar. Jag hoppas att jag ska kunna få dem till min dator så småningom för de är så bra så jag vill kunna visa upp dem. Bilderna däremot är lättare att få till datorn så här är några bilder som Hanna tagit under veckan:



Förutom att vara fotomodell och filmstjärna med Hanna har Miqro varit lan-hund med pojkarna. Det är en lite mer soft aktivitet för Miqro, framförallt när han vant sig vid att Pontus är i samma hus fast i ett annat rum. Eftersom pojkarna pratar med varandra och kusinen medan de spelar hörs Pontus i Tobias hörlurar vilket är jättekonstigt till en början.

På kvällarna har det varit liv i luckan efter att alla tagit det lugnt hela dagen så då har det kastats leksaker och varit fullt bus. Det enda som familjen tycker är tråkigt med Miqro är att han inte tycker om att vara ute när det är slaskigt och geggigt. Den här familjen är en aktiv familj som tycker om att vara ute men det är rätt trist att gå ut med en hund som man får släpa fram... Nåväl, man kan inte vara bra på allt eller hur? :) 

Eftersom sportlovsveckan innehöll fettisdagen fick så klart även Miqro en liten semla, en minisemla. Lyxigt tyckte Miqro medan han inväntade provsmakningen


Det är så himla lyxigt att ha en sån bra familj där Miqro kan få vara ibland. Jag vet att han älskar att vara där, jag får ensamtid med Myzaq och familjen får njuta av hundliv. Win-win-win kan man säga. Den enda som tycker att det är lite jobbigt är husse, men han har inget att säga till om i frågan. Han fick dock en chokladask av familjen som tack för att de fick låna Miqro ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar