måndag 18 november 2013

Uppdatering

Nu var det riktigt länge sen jag skrev. Självklart har vi gjort saker men jag har inte haft ork över till att blogga så nu tänkte jag försöka mig på en liten sammanfattning.

Vi har träffat lite olika hundar och människor. Bland annat hade vi besök av Jenny, Baby och Puma i förra veckan. Det var första gången de var hos oss. Vi gick en promenad först och sen gick vi in och satte oss i soffan. Puma hade fullt sjå att värja sig mot Franz som var ovanligt framåt och närgången. Baby och Mille busade järnet i soffan innan alla hundarna somnade gott och det blev lugnt. Tack för trevligt besök och ni är varmt välkomna tillbaka!!

I lördags träffade vi Lotta, Chica och Amigo och gick en lång promenad med dem. Miqro blev överlycklig över att träffa Lotta. När vi provade på budföring och skickade hundarna mellan oss var det lättare för mig att skicka honom till Lotta än för henne att skicka honom till mig... Det var inte helt oväntat eftersom jag vet hur mycket Miqro tycker om Lotta. Det som var mer förvånande var att det var samma sak med Mille.... Jag kanske inte är en så bra matte som jag tror... :/ Men det var roligt med budföring och båda hundarna fattade ändå rätt snabbt vad det gick ut på.
Hela härliga gänget ♥

Lilla Miqro och stora Amigo :)
Vi har också spelat lite spel. Det var länge sen sist och grabbarna var så duktiga och framförallt engagerade. I december förra året köpte jag två spel som såg nästan lika ut och som man kan sätta ihop för att göra det svårare. Jag har inte använt det spelet men i förra veckan tog jag fram båda, fyllde dem med godis och ställde ner till grabbarna. De började med var sitt men sen gick de emellan. Ibland bytte de spel och ibland var de på samma. Fascinerande att de ändå kunde samsas om samma spel utan en antydan till gruff! Kul att se både det och deras engagemang! Mer spelande framöver alltså :) Ser du skillnaden på spelen?


Miqro måste ju så klart posera lite också när kameran kommer fram...
Vad har vi gjort mer? Träffat lite andra, gått skogspromenader och myst i soffan så vi har haft det bra helt enkelt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar