måndag 18 november 2013

Promenadaktiviteter

Jag har länge tyckt att jag varit dålig på att aktivera mina hundar. Klart att jag aktiverar dem men jag skulle vilja göra mer och framförallt i vardagen. Jag skulle vilja lära Miqro mer tricks och jag skulle vilja börja lära Mille tricks och han skulle också behöva jobba med sin näsa. Jag har länge tyckt att jag börjar tappa relationen med Miqro och att han mer och mer går sin egen väg och inte lyssnar på mig. Jag har så klart tänkt att det beror på att vi behöver göra mer tillsammans men har haft svårt att få tummen ur.

Häromdagen pratade jag med Linda om det här och hon upplevde samma problem med sina hundar så vi gjorde en deal. Dealen var följande:

På minst en av promenaderna varje dag ska vi göra någon aktivitet med hundarna. Det räcker med en liten grej bara man gör någon medveten aktivitet.

Jag skapar en ny kategori i bloggen där jag tänker försöka skriva vad jag gjort på promenaderna. Jag kanske inte skriver varje dag men jag ska försöka skriva så ofta som möjligt för att hjälpa mig själv och kanske tipsa andra om vad man kan göra för enkla saker på en vanlig promenad. Välkommen att bli inspirerad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar