måndag 22 april 2013

Mer cirkus och lite om helgen

Det blev cirkusträning idag också. Visserligen var vi bara två personer på plats men vi tränade lite och hade det trevligt. Mestadels fortsatte vi att träna på det vi gjorde förra veckan, att backa slalom mellan mina ben. Vi har inte tränat på det alls sen förra veckan så jag funderade så klart vad Miqro kom ihåg. Han kom ihåg precis vad vi höll på med och gjorde det jättebra på en gång. Vi tränade vidare och snart kan han det nog perfekt tror jag. Vi fortsatte att träna lite på "vänd" men inte så mycket. Miqro fick också testa att "stå på händer" vilket innebär att han står med bakbenen på väggen och frambenen i golvet. Det gick jättebra eftersom det låg en matta på golvet så han slapp halka med frambenen.

Mille då? Han tränade vidare på att backa. Mitt i backandet kom jag på att det kanske inte är så smart att lära honom att backa så nära inpå en utställning. Jag kanske ska fokusera på "stå" den närmaste veckan så han kan stå fint på utställningen den 1 maj. Annars kanske han bara backar runt... Vi får se hur jag gör men backa har han börjat så smått förstå i alla fall och han verkar nöjd efter dagens träning.

I helgen som var hade jag min instruktörsutbildning. Det var jätteintressant och lärorikt. Jag fick prova på att instruera i både spår och vardagslydnad och jag tycker att det gick bra. Jag känner mig nöjd och börjar bli taggad på att hålla i egna kurser. Vi får väl se om det håller i sig ;)

Hundarna var hos sin barnfamilj medan matte var på utbildning. De hade det bra där. Mille kampade om en leksak med en radiostyrd bil. Mille var starkast. När jag kom för att hämta hundarna höll familjen på med mat så Miqro kom bara för att hälsa och sen gick han in i köket igen. Mille däremot satte sig vid mina fötter och var rädd att jag skulle lämna honom igen. Han är en riktig mattegris han! När det var dags för oss att åka satt Miqro vänd in mot lägenheten och Mille vänd mot ytterdörren, rumpa mot rumpa. Jag borde ha fotat det för det såg så roligt ut. Mille ville åka hem och Miqro ville stanna kvar. 

Just nu har jag lite inspiration till att vardagsträna Miqro så att vi slipper bli så mycket osams. Han har fått chansen att visa att han kan gå lös och det har gått bra så jag ska fortsätta att jobba på vår relation så vi får tillbaka den fina relation vi haft. Mer träning, mer fokus på båda hundarna så blir det här bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar