söndag 13 januari 2013

Miqro vill inte åka bil...

Miqro är rolig. Han tycker verkligen inte om att åka bil och demonstrerar det på alla möjliga sätt och vis. Vi sov ju hos mamma och pappa inatt. Jag plockade ihop mina saker och Miqro låg på sängen. När jag gick ner låg han kvar. Mamma, pappa och jag gjorde oss iordning för att åka och äta lunch och fira mormor. Mille var med oss och svansade men Miqro låg kvar på sängen. När vi åkte hade Miqro fortfarande inte visat sig. Tur att de skulle vara kvar så fick han ju som han ville.

När vi kom tillbaka efter några timmar blev hundarna förstås glada, eller helt tokiga. Jag försökte släppa ut dem men de sprang bara ut och sen tillbaka in igen. Efter en liten stund skulle jag åka hem till stan. Miqro stod då i köket vid pappas ben och ville inte följa med. Till slut fick jag med honom ut. Jag tänkte att de skulle rasta sig lite innan vi åkte. När vi gått en bit sprang jag mot bilen och hundarna kom efter men Miqro fortsatte mot hundgården och ville inte komma när jag ropade på honom. Pappa undrade vad jag höll på med och öppnade ytterdörren. Då var Miqro minsann snabb och försökte smita in. Jag fick bära honom till bilen. Tur att han var likadan när vi var här på nyårsafton och han inte ville följa med mamma och pappa, annars hade jag trott att han inte ville vara med mig... Älskade jycke!
Gammal bild från när Curre var bebis men visst är de söta mina hjärtan ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar