söndag 16 mars 2014

Min braiga flock :)

Under veckan har jag promenerat i Håga i princip varje dag. Det har varit underbart skönt väder och vi har njutit i fulla drag! Lekt, tränat och bara lallat omkring. Vi har mött andra hundar och det har gått ovanligt bra. Ja, jag är mycket nöjd med min lilla flock den här veckan! 

I fredags hade vi sällskap av ytterligare en hund på vår promenad. Vi träffade Kita och hennes matte Mikaela. Min flock välkomnade Kita på ett mycket bra sätt och hon blev snabbt en del av flocken. Det var så kul att se att fem hundar kan vara så harmoniska tillsammans, framförallt eftersom de bor i tre olika hem. Det blir nog fler promenader tillsammans med Kita och Mikaela framöver hoppas jag!

Eftersom hundarna både rullat sig i äckliga saker och kissat på varandra var det dags för ett bad tyckte matten. Hundarna höll inte med men hade inte så mycket val så i fredags eftermiddag blev det dags för hundarna att bada en efter en. Nu luktar de gott igen av regnskog och har så mjuk och fin päls :)

Efter badet packade jag två väskor, en till Mille och Miqro och en till mig och Myzaq. När även jag hade duschat och blivit ren åkte vi söderut, lämnade av Miqro och Mille hos världens bästa barnfamilj i Knivsta och fortsatte till Sundbyberg. Jag har fått rapporter från Knivsta och gissar att Miqro och Mille inte vill följa med hem sen... De har det så bra hos sin barnfamilj och jag är så glad att jag har dem! STORT TACK för att ni är så bra och för att ni vill ta hand om mina hundar emellanåt!

Myzaq och jag landade hos Terese, som bara har Demo hemma den här helgen då Midas är hos sin gudfamilj. Det blev väldigt lite hundar här med två istället för fem... Men skönt också, framförallt efter en stund när smågrabbarna vant sig vid varandra. Vi har mest tagit det lugnt men lite träning har det också blivit. Ikväll har jag tränat med både Demo och Myzaq. Det var roligt och Myzaq är så himla klickerklok och bjuder massor av beteenden! Idag har han både backat, backat krypande, stått på bakbenen, legat, suttit, suttit fint, stått och gått mellan mina ben, tränat på åttan och så klart spunnit. Allt funkar med klicker och hjälper men ännu kan vi inget på kommando. Det ska vi öva in framöver :) Demo har fått träna på att spela död samt nostarget på olika sätt. Jag höll på väldigt länge med grabbarna så de blev trötta, framförallt Myzaq som fick jobba mest. 

Terese och jag har idag varit och inhandlat råvaror till Tereses projekt, naturligt hundgodis. Bland annat köpte vi en hel kyckling som skars i små delar för att torkas och bli hundgodis. Vi skar även lever, njure, och hjärta av gris och nöt samt kycklingmage. Jag själv har provat att torka det mesta av det här men tycker inte riktigt att jag får till det så det är väl bara att fortsätta testa framöver :)
Vår vän kycklingen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar