onsdag 12 mars 2014

Besök hos mamma och pappa, bus och lite träning

Efter besöket hos Lotta åkte vi vidare till mamma och pappa. Söndagen blev lugn då vi alla var trötta men på måndagen var det dags igen. Vi tränade specialsök. Miqro och Myzaq var jätteduktiga medan Mille inte alls förstod vad han skulle göra. Mycket märkligt eftersom saker med nosen brukar vara hans starkaste gren. Antingen beror det på att vi var på en ny plats (han är EXTREMT platsberoende) eller så beror det på att han var trött efter besöket hos Lotta eller så var uppgiften för lätt. Jag har ingen aning om vad orsaken är men det går väl att undersöka :) Jag hoppas att det går framåt nästa gång vi tränar för annars blir jag lite orolig... Hade ju tänkt att specialsök ska bli "hans grej". Nu verkar det som att Miqro är jätteduktig på det också vilket jag aldrig hade kunnat drömma om... Men det är ju så klart nyttigt för honom att använda näsan  i och för sig :)

På söndagskvällen testade jag att träna med pappas hundar. Senast jag var där påbörjade jag träning i "sitt fint" och båda hundarna kom ihåg det nu och var faktiskt förvånansvärt duktiga :D Jag påbörjade även träning i "tass" med Wille. Det förstod han inte alls men som han kämpade! Han blev helt slut för inte är han van att jobba mentalt på det här viset. Nyttigt för honom tror jag och träningen kommer att fortsätta. Jag vet inte om jag skrev det förra gången men jag försökte få pappa att ställa upp i freestyletävling med Wille men han vill inte det... Undrar varför...?

På måndagseftermiddagen blev det fint väder så jag tog med mig kameran ut och fotade lite, både hundar och annat:
Pappas fina Nisse ♥








Undrar vad Mille viskar för roligt i Myzaqs öra? :D

Mitt finaste hjärta och the love of my life ♥

Mitt andra hjärta ♥

Mitt tredje, flygande, hjärta ♥

Myzaq: "Du, din jävel!"
Mille: "Det var inte jag, det var han!"
Miqro: "Ouff, va?





Men vad gör Myzaq här egentligen?!







"Min morfar kommer hem, det är min morfar och jag tycker om honom"


Mina fina killar ♥





Men vad är det här för monster?? 












Visst är han snygg när han rör sig? :D

När det var dags att åka hem fick jag hjälp av pappa med att ta packningen till bilen. Han fick även bära Miqro som inte alls var nöjd med att vi skulle åka hem, som vanligt. Mamma lyfte upp Miqro och gav honom till pappa. Direkt åkte öronen och svansen ner och genast såg han ut som den olyckligaste hunden i världen. Det är ju faktiskt lite roligt att spä på det där, för han är så söt, så vi daltar lite överdrivet med honom när han inte vill åka hem :)

Just det, jag hade ju några bilder som inte var på hundar också :)
Undrar vad det här ska bli?

En enda liten tussilago (jo jag har sett fler)

Vad är detta måntro?













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar