onsdag 12 mars 2014

Hundhelg hos Lotta

I lördags packade vi ihop oss i bilen och drog till Lotta och hennes familj med målet träningshelg. Som vanligt hos Lotta innebär besök även långa promenader så så himla mycket träning hann vi faktiskt inte med. Hundarna blev rätt trötta och nöjda ändå. Vi provade dock på lite rallylydnad och introducerade specialsök för Lottas hundar. Resten av besöket hos Lotta låter jag bilderna berätta om:
Det coolaste jag varit med om. Amanda och jag fotade
i EXAKT samma ögonblick. Den översta bilden har jag
tagit och den understa tog Amanda alltså samtidigt :)

Miqro blir inte lika hög som Amigo även om han sträcker på sig...

Godisutdelning hos Lotta :)

Myzaq blev förtjust i Chica och följde gärna efter henne




Amigo hoppar in i busken


Tjohoo!!

Kommer det fram nån bakom busken tro?






Alla pysslar med sitt...

Amigo hoppade upp på stenen. Efter hoppade Miqro och trängde in
rumpan mellan Amigos framben och bakben

Sen hoppade så klart de andra poserarna också upp

De som är vana att vara med på gruppbilder :)

Myzaq är inte van att vara med på gruppbild men en bild blev det :)


Mille och älghuvudskelettet


Väntar på sin tur att träna rallylydnad

Hej matte, är det min tur nu?!

Lotta sa "stanna" och två duktiga hundar lyssnade och lydde

Mille fick frispel och busade runt på tomten, fram och tillbaka

Alla har vi olika fokus och intressen...

Den spanska dansen del 3

Lilla hjärtat söker lite bekräftelse hos matte

Vem vill ha godis?

Gruppbild med kungen i centrum så klart

"Vem är du?" undrar Myzaq

Amigo och Myzaq vågar nosa på varandra till slut...



På långt håll fick jag Miqro att hoppa upp på stubben och sitta fint


Jag fotar Mille medan Lotta fotar mig. Miqro undrar varför inte han
får nån uppmärksamhet...?






Alla kom med på bild igen :)

Jag lyfte upp honom på hästen för det var lite för högt att
hoppa upp själv. Då ställde han sig så här så jag fick be
Lotta fota eftersom jag själv inte hade kameran i närheten
 för tillfället. När han blivit fotad hoppade han ner....

Myzaq som tyckte hästen var lite läskig fick nosa efter en
godis på hästryggen men den låg lite för högt upp för att han
skulle kunna nå den, hur mycket han än sträckte på sig....
Amigo däremot har varken nåt emot hästen eller några
problem att nå godisen. Dock var den inte hans
så han struntade i den ♥

Mille hittade kaninerna och blev MEGANYFIKEN!
Han kvittrade som en liten kanariefågel när han inte såg kaninen.... 

...sen började han hoppa. Myzaq var lite nyfiken en stund...

Jag hade ingen aning om att Mille kunde hoppa så här högt
men det är lite kul att man ser hans benmuskler :D
Malte undrade nog vad det var för hoppjerka utanför
men han blev inte speciellt bekymrad. Cool kanin :D

Förutom det som händer på bilderna tränade vi, som sagt, specialsök med Lottas hundar. Det var roligt att se hur de hanterade uppgiften. På lördagskvällen märktes det tydligt att de var trötta. Amigo förstod inte alls vad vi ville och Chica var alldeles för ivrig. Dagen efter när vi provade visste Amigo precis vad han skulle göra. Han hade verkligen sovit på saken och var jätteduktig! Chica var också duktig men fortfarande otroligt ivrig. Kul att se hur de hanterar uppgiften, som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar