måndag 11 april 2016

Andra och tredje starten i avancerad klass...

När nu inte Myzaq kunde tävla i lördags fick jag sovmorgon istället. Dagen blev ändå lång och både Miqro och jag var trötta när vi kom hem. Jag övervägde att inte åka och tävla med Miqro men jag är glad att jag bestämde mig för att åka för det blev en mycket trevlig dag med många vänner och bekanta och även nya bekantskaper. Miqro charmade flera nya människor och det är så klart alltid kul :) 

Under banvandringen till första klassen insåg jag att vi verkligen måste träna mer på sidbyten. Jösses vad det var många sidbyten med! Sen dök det upp en skylt som jag inte visste fanns med... Jag har inte kollat så noga på alla skyltar i avancerad klass utan tar det lite som det kommer :) Den nya skylten var "Läggande under gång, gå runt" och den kändes väl som att vi borde klara av, vilket vi också gjorde förutom ett snett läggande. Förra gången vi tävlade avancerad klass var det "Tre steg bakåt" som var ny och den har vi tränat på ganska mycket. Dessvärre tydligen inte tillräckligt och framförallt inte på höger sida visade det sig...

När vi gick banan kändes Miqro inte alls som vanligt. Han var loj, tappade fokus och jag hade svårt att motivera honom att jobba med mig... Visst, jag var lite krasslig och orolig över Myzaqs tass så jag var väl inte heller helt på topp och glömde jobba innan vi gick in på plan. Dessutom tog jag ut honom alldeles för tidigt och han fick ligga i min stol istället för i buren... Han behöver verkligen ligga i buren så nära inpå start som möjligt för att tagga till... Nej, jag var inte nöjd men blev ändå förvånad när jag fick veta poängen - 56 poäng!? Det kändes jättedåligt och ett så fullklottrat protokoll har vi aldrig haft... Men, men, nån gång ska man väl få icke kvalificerande resultat också ;) Det var även första gången vi fick avdrag på helheten och det berodde på att han hela tiden gick för långt ifrån mig. Ruska av sig och ta nya tag!

Andra banvandringen kändes bättre och den banan kändes till och med riktigt rolig. Jag väntade längre innan jag tog ur Miqro ur buren och jobbade hårdare med att tagga honom innan start vilket också gav resultat. Den här rundan kändes mycket bättre och vi jobbade mer tillsammans. Visst, vändningarna är svåra och högerhandlingen sitter inte helt men jag tycker att vi kämpade bra. Det kändes som en godkänd runda och jag var nöjd med vår insats. När jag sen fick se resultatet trodde jag dock inte mina ögon - 96 poäng!? SÅ bra var det väl inte? Några småfel bara och vi klarade nästan alla byten och även att backa tre steg bakåt, fast den här gången i vänsterhandling. Jag tycker fortfarande inte riktigt att vi förtjänade så höga poäng men en delad andraplats och kommentaren "Sötaste ekipaget idag" kändes ju riktigt roligt så klart :) 

När vi stod och väntade på prisutdelningen kom en person fram till mig och sa "Nu har jag varit skrivare hela dagen och han är sötast på hela dagen. Jag blev helt kär så håll hårt i honom". Han lyckades också charma några andra som såg vår första runda och pratade med mig efter den. Efter andra rundan öste de återigen lovord över min söta hund ♥ Visst, jag förstår att han charmar folk med sin söta uppsyn på planen men det är klart att det är kul när folk säger det också :) 






STORT TACK för allt trevligt sällskap, alla fina kommentarer och hjälp med filmning och stöttning!! Dessutom en stor eloge till Bro-Håbo som lyckades få dagen att flyta på så fint trots många startande ekipage. Mycket bra jobbat!! Vi ses snart igen! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar