onsdag 17 december 2014

Nya tag

Bloggen har blivit lidande. Det är ingen idé att jag försöker skriva ikapp för det blir inte bra så vi tar nya tag och börjar om från nu istället. 

I lördags gick vi ett litet luciatåg och hundarna var utklädda till tomtar med fina tomtedräkter. Jag trodde att Miqro skulle vägra gå helt men han gick faktiskt, om än motvilligt... Myzaq däremot rör sig ju obehindrat med kläder även om han HATAR att sätta dom på sig... Promenaden var för att stötta Musikhjälpen så vi gick ner till Stora torget och passade på att kika på hundsportens flashmob när vi ändå var där. Visst var de duktiga men det kändes lite rörigt tyckte jag...
Bästa platsen är i mattes famn

Glada över att ha fått reflexvästar..... eller inte... men nu syns de bra!

Lika glada över sina tomtedräkter men de blev ju så fina :D

Fina tomtar på "Kärlekens torg" för Musikhjälpen

I söndags skulle Ola och jag åka på Stora Stockholms hundmässa i Älvsjö. Där får inte hundarna följa med. Jag var jättenervös för att lämna bort Myzaq. Jag har aldrig gjort det förut och var rädd att han skulle ligga under en soffa och trycka hela dagen och inte våga komma fram... Miqro och Myzaq skulle båda vara hos Miqros barnfamilj. Världens bästa barnfamilj (även om jag snart måste börja kalla dem ungdomsfamilj istället....). Jag lämnade båda hundarna till Tobias utomhus och sen åkte vi. Ganska snart fick jag en bild där Myzaq låg hos Jenny, mamman i familjen. Han hade hittat sin trygghet hos henne och jag kände mig lugn. Jag vet att de är duktiga men var ändå nervös över hur min lilla fjant skulle klara en ny miljö och nya människor... Allt gick över mina förväntningar och det skulle kännas bra att lämna honom där igen - SKÖNT!!

Mässan då? Jo, det fanns massor att se så klart. Det kändes som vanligt som att man inte hann se allt man ville se men ändå var man helt slut när man var på väg hem... Och nog hann jag se mycket ändå. Jag pratade runt i massa montrar, såg lite utställning och pratade med massa hundar. Dessutom träffade jag några bekanta och några bekantas bekanta :) Dagens höjdpunkt var boxern i rasmontern. Han var helt underbar och SÅ charmig! Dessutom otroligt snygg. En sån vill jag ha!

Det finns så mycket jag skulle vilja göra så jag vet inte vad jag ska satsa på riktigt... Jag måste nog sätta mig ner och skriva en plan för framtiden med mina hundar så jag vet vad vi ska träna på och kanske får lite struktur på träningen framöver. Det finns ju så mycket som är roligt :D

Nu känner jag mig taggad igen att träna med mina hundar och komma nån vart i träningen. Vi får se hur länge det håller i sig.

Stort tack till alla härliga människor på mässan!!


Om du vill veta hur mina hundar tycker och tänker om livet så har de fått var sin sida på Facebook där de får vädra sina åsikter i frågor som är viktiga för dom. Välkommen att gilla deras sidor! Just nu lägger Miqro upp ett nytt avsnitt från sin julkalender varje dag. Bara det kan ju göra att det är värt att gilla hans sida ;)

Avslutningsvis lägger jag in Miqros julsång från förra året. Titta, lyssna och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar