onsdag 8 oktober 2014

Utställningen och höst

Hur gick det nu då för Myzaq på utställningen i lördags? När vi kom fram och gick in i ridhuset tyckte Myzaq att det var jätteläskigt med alla ljud och alla hundar. Han fick snällt hålla sig på backen hur många gånger han än försökte hoppa upp i min famn för att smita från det läskiga. Självklart behövde han inte hälsa på några andra hundar men vara på backen var han tvungen att vara. Vi vandrade runt lite, pratade med bekanta och väntade på vår tur. När jag kände att Myzaq var avslappnad på marken fick han komma upp i min famn en stund. Det tyckte han var mysigt så klart. 

När vi väl kom in i ringen var det som att omgivningen inte existerade. Myzaq var helt fokuserad på mig och gjorde det han skulle. Jag upplevde att domaren var väldigt bra. Hon gick noggrant igenom Myzaq från nos till svans och skrev en detaljerad bedömning med både positiva och mindre positiva saker så det tyckte jag var bra. Jag känner mig mycket nöjd med domarens insats. Myzaq var ensam i sin ras och blev BIR med HP. I konkurrensen hade han ingen chans men jag är jättenöjd med hans insats! 

Efter utställningen åkte Myzaq och jag hem en stund innan vi åkte vidare till Terese och hennes grabbar. Miqro fick vara hemma med husse och antingen var han fortfarande sur efter kloklippningen och tandskrapningen eller så hade han förstått att han skulle vara hemma för han låg kvar i soffan och kom inte ens och sa hejdå när jag gick. Det kändes konstigt eftersom han alltid vill följa med annars...

Hos Terese blev det inte så mycket hund mer än att vi gick en promenad i skogen på söndagen. Det var skönt och det var väldigt precis att vi klarade oss från regnet... På lördagskvällen var Myzaq trött och frusen och så här sitter vi rätt ofta nuförtiden. Det är så mysigt och det tycker vi båda två :)


Vi har tränat lite på det ena och det andra. Myzaq lär sig snabbt medan Miqro testar och testar och tänker inte alls... Ibland har jag tålamod med honom och andra gånger blir jag bara trött på att han inte tänker...

Nu börjar det verkligen bli höst ute och det är så vackra färger och frisk luft. Det är skönt att vara ute och det gäller att passa på att njuta av hösten för snart är det vinter och då får man njuta av det istället, hoppas jag :)



Idag var vi ute och njöt av solen för vi lyckades visst vara ute precis de minuterna det var sol idag :D Vi lallade omkring, promenerade och letade godis. Hundarna har alla sina egna stilar när de letar godis. Det skulle vara intressant att veta vem som hittar flest godisbitar. Min gissning är Shiva för hennes nos är banne mig inte att leka med!

Sist men inte minst vill jag bjuda på en bild från imorse. Jag kan meddela att jag inte hade någon som helst lust att kliva upp!

Och så en bild på underbara Curre förstås. Curre som älskar sin tunnel:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar