onsdag 31 augusti 2016

KM i lydnad och rallylydnad


Alltså den här hunden upphör aldrig att förvåna! Förra året gjorde vi vår första tävling i lydnad på KM. Det gick okej. Vi har inte tränat någonting på precision eller apport sen dess tror jag utan bara fokuserat på rally (och inte ens det supermycket). Idag när det råkade bli KM i lydnad samtidigt som i rally fick Miqro starta och gjorde det med bravur! Han gick superfint och verkade tycka att det var kul :) Jag pratade med domaren efteråt och hon tyckte att vi kunde ut och tävla så nu blev jag ju sugen på det... När vi har tappat lite i rallyn kan vi ju byta och köra lydnad ett tag istället :) Bara att börja träna inför det :) 

De andra två körde var sin start i rally. Olga var sprallig och glad som vanligt och hennes ligg var klockrent :) Myzaq gjorde en väldigt fin runda trots att han var märkbart distraherad av att Olga satt och skällde hela tiden... Hon tyckte att jag var jätteelak som inte körde med henne istället... Men Myzaq var glad och följde med och framförallt hade jag en strategi som fungerade för att få hans uppmärksamhet :) 

Miqros rallyrunda behöver vi inte prata om... SOM vi tränat på backa tre steg och så kommer den direkt efter ett sidbyte som han blir sen från och backandet funkar inte - skithund!! Fokusering på fotposition med honom så får vi se vart det leder framöver men ja, jag är nöjd med kvällen på det hela taget, mycket nöjd :) 

Miqro är en av få som deltagit i alla tre grenarna i KM i år, bara en sån sak. 5:a i agility, 6:a i rally och 3:a i lydnad, det är faktiskt inte fy skam ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar