måndag 2 december 2013

Världens bästa Demo

I helgen som var har flocken varit utspridd på tre olika ställen och ingen har varit hemma... Jag har varit och firat Terese och Midas på deras födelsedagar, Miqro och Mille har varit hos världens bästa barnfamilj och katterna har varit hos grannen. Alla har haft det bra och är nöjda med helgen. Igår kväll samlades vi igen och nu är allt som vanligt; Curre ligger på rygg, jag och hundarna är i soffan och Franz är ibland i soffan och andra gånger ligger han och vilar på nån stol. Harmoniskt precis som det ska vara i en flock :)

Under förra veckan hade vi, som bekant, besök av Demo. Jag ska erkänna att jag var lite nervös för hur jag skulle klara av en 9 månader gammal border collie. Så här i efterhand är jag SÅ glad över att jag fick ha honom hos mig. Demo är en helt underbar liten varelse. Visst har han massor av energi men han är samtidigt så otroligt lyhörd och vill göra rätt. Han är uppmärksam och lär sig snabbt. Inomhus är han lugn och vilar för det mesta, utomhus går han fint i koppel och röjer när han är lös. Dock kommer han så fort man andas hans namn. Helt suveränt rolig hund och matte Terese har gjort ett fantastiskt bra jobb med den lilla varelsen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar