söndag 23 juni 2013

Midsommar

Det blev en riktig hundhelg igen. I måndags kom det en hund hem till mig. Hon är här på semester några dagar. Det är så roligt att lära känna nya hundar :)

I torsdags kväll åkte vi till mamma och pappa och när vi kom fram fick hundarna springa av sig på gården. Det blev inte så mycket mer gjort den dagen och vi sov gott på natten. Dagen efter var midsommarafton. Vi klev upp och gick en promenad tillsammans med mamma och gråhundarna. Det blev mamma, jag och 5 hundar :) Pappa låg fortfarande och sov nämligen... När vi kom tillbaka till gården efter promenaden släppte jag lös mina hundar och jäklar vilken fart det blev! De kutade som små tättingar runt, runt medan gråhundarna var kopplade...

Jag fick i uppdrag att plocka blommor och ställa på trappen så jag tog med mig "mina" hundar och gick iväg över gärdena bakom huset. Hundarna sprang lösa och jag passade på att fota dem lite :)








På midsommarkvällen åkte vi iväg till en midsommarstång och lyssnade på lite folkmusik och såg både barn och folkdansare som dansade. Hundarna fick följa med och det var superbra miljöträning. I början var Loppan spänd men ju längre vi var där desto mer slappnade hon av. Miqro däremot la sig ner på asfalten och undrade när det skulle hända nåt roligt. Det blev en trevlig och mysig midsommarafton tillsammans med mamma, pappa och ena lillebrorsan, och så en hel hög med hundar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar