måndag 15 juni 2015

Fagersta, here we come!

Nu har jag precis betalat anmälningsavgiften till Fagerstas tävling den 3 juli. Eftersom vi missade att ta vår sista pinne i hoppklass idag så åker vi till Fagersta och kör tre hopplopp. Då ska vi förhoppningsvis få den saknade pinnen. Jag VILL verkligen upp i tvåan med Miqro nu. Vi är liksom klara i ettan. Vi kan det nu. 

Hur gick det idag då? Jag är nöjd men med ett par saker som konfunderade mig lite. Första loppet i hopp var inte så mycket att snacka om. Jag bromsade inte tillräckligt mycket innan slalomen vilket resulterade i en vägran. När Miqro missade sista porten i slalom struntade jag i det och körde vidare. Vi blev alltså diskade men hade ett bra lopp för övrigt.

Första agilityloppet gick jättebra fram till gungan. Där gick han upp på kontaktfältet och hoppade sedan ner igen innan han försiktigt, försiktigt smög upp igen och tog gungan ganska hyfsat. Sen REV han hindret efter. Han har väl aldrig rivit ett hinder i hela sitt liv men nån gång ska väl vara den första antar jag... För övrigt är jag mycket nöjd med det loppet!


Hopplopp två gick även det bra. Skaplig fart och bra flyt ända till Miqro springer förbi ett hinder!? Förmodligen visade jag inte tillräckligt tydligt, eller följde inte med tillräckligt långt men vad tusan, han ska inte springa förbi ett hinder så där! Sen blev jag förvirrad så vi tappade lite tid men inget tidsfel ändå så skaplig fart måste vi ha haft :) Om man tittar på vår tid och jämför med de som kom på pinnplats hade vi inte haft en chans men jag vet inte hur mycket tid vi förlorade på våra missar å andra sidan... Nåväl, inget att spekulera i. Jag är nöjd :)

Inför sista loppet så kände jag hur trötta både jag och Miqro var men konstigt nog kändes Miqro tröttast. Han var seg som tusan och ville inte alls ladda innan start som han brukar. Det blev också ett långsamt lopp med en disk eftersom vi strulade till det på en tunnelingång som inte alls var svår. Det är inget lopp som går till historien som något lyckat lopp men Miqro var glad ändå när han kom på att snusdosan låg där i slutet. Jag vet dock inte varför han har börjat vända sig till mig istället för att springa rakt fram till snusdosan när han hoppat sista hindret. Vi kanske helt enkelt behöver träna på upplopp.

På det hela taget är jag mycket nöjd med dagen. Tre lopp verkar vara max vad Miqro orkar på en dag. Jag är dock glad att vi inte tävlade igår för då hade han aldrig orkat springa i värmen. Han är ju så värmekänslig min lilla diva. Nu laddar vi om inför träningstävling på tisdag och sen så småningom hopplopp i Fagersta. Kanske, kanske att Myzaq får göra sin första officiella start där också... Det beror på hur det känns på träningstävlingen på tisdag. Jag är ju SÅ sugen på att starta honom :)

Förutom mina egna lopp har jag varit funktionär idag och det har gått bra. Jag har lärt känna fler av mina klubbkompisar vilket är jättekul och så har jag pratat med massa folk. Jag börjar känna rätt många i agilityvärlden nu. Det är kul :) Miqro börjar även här få några beundrare. Några tycker att han är så charmig och söt och en del frågar vad han är för ras/raser. Det är roligt med uppmärksamhet så klart :) 

STORT STORT TACK för idag alla underbara människor!! Även tack för igår när jag "bara" var funktionär! Det är så kul att omge sig av positiva människor och jag blir så glad när ni känner igen mig. Jag är ju bara lilla jag liksom så när andra känner igen mig även när jag inte har nån hund med mig blir jag lite extra glad och varm i hjärtat :)

Vi ses en annan gång, förhoppningsvis snart. Avslutar med att lägga upp några av alla bilder Ola tog under de här dagarna. Vill du se alla bilder finns de på följande länkar:
Lördag, klass 2















Slutligen måste jag bara meddela alla att jag har fått en ny favoritras i helgen. Hade det inte varit en jakthund med massa päls så hade det nog kunnat bli en sån framöver för de verkar så otroligt häftiga hundar. Men man vet aldrig vad framtiden har att utvisa... Vill du veta vad det är för ras? Den här:


Jaktcocker :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar