tisdag 24 februari 2015

Älskade Hedda

Under år 2010 var jag som mest aktiv på sidan Årets Familjehund och där lärde jag känna många härliga hundar och människor. Flera har jag kontakt med än idag, både på nätet och som mina vänner. En av de som jag umgicks mycket med under 2010 var Emmelie med Hedda. Vi kom bra överens och Hedda var en fantastisk hund. Fin, lugn, trevlig och stabil. Hon traskade rakt in i mitt hjärta och i Miqros också tror jag. Det var Hedda som lärde Miqro att tycka att det var skönt att bada. Vi tog också en serie bilder på temat "Är man stor måste man vara snäll" där en del bilder blev riktigt bra. En kom till och med med i tidningen Härliga hund. 

Idag har Hedda fått somna in efter att ha legat på djursjukhus några dagar. Jag vet inga detaljer mer än att hon var illa tilltygad och hade mycket ont. Jag vill skriva den här texten till minne av Hedda. Hon var speciell och satte avtryck hos mig trots att jag kände henne under så kort tid. Alla mina tankar går till familjen som förlorat sin familjemedlem.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar