lördag 23 november 2013

Bra tänder, olika halsband och Demo

Nu har jag lagt in storoffensiven mot Milles dåliga tänder. Får han inte fina tänder nu så vet jag inte vad jag ska göra. Jag borstar tänderna så ofta jag kommer ihåg det, använder PlaqueOff som rekommenderat och ger dem tuggsaker så ofta jag kan, däribland typ dentalsticks. Nu har jag även köpt nån slags grejs som man ska ha i dricksvattnet för att motverka dålig andedräkt och tandsten och sånt. Den är mest för att se om Miqros andedräkt blir bättre men funkar förhoppningsvis lika bra på katternas dåliga andedräkt och Milles tänder. Det blir spännande att se om man märker nån skillnad :)

Jag blev också "lurad" att köpa nya koppel och halsband. Jag har ju tappat bort Milles fina läderkoppel och halsband så nu har jag bara använt de jag gjort själv. Jag behövde nya läderkoppel som var fina. Nu har jag köpt ordentligt fina läderkoppel. Jo jag känner mig nöjd :) Fina namntagar fick de till också :)

Jag har länge velat använda Miqros namntag som han fick för länge, länge sen men den bara klingar när den sitter på hans metallhalsband och jag har inte kommit på hur jag ska göra för att använda den. Jag har testat och testat men fått lägga undan den varje gång. Nu har jag hittat lösningen och känner mig mycket nöjd med den :) 



Det blev så bra så jag var tvungen att göra lika till Mille så klart, fast i hans färg:


Titta så fina de blev, mina grabbar :)

Igår när vi åkte hem från Terese fick vi Demo med oss hem. Midas har genomgått en stor operation och behöver lugn och ro så Demo ska få bo hos oss ett tag under tiden. Än så länge har det gått mycket bra med Demo. Han har funnit sig tillrätta fint i vår flock även om han tycker att katterna är rätt läskiga typer. Idag var vi ute på en dryg timmes lång promenad. Det var kallt men härligt och hundarna fick busa runt och vilar nu i lugn och ro. 

Jag har varit runt och shoppat lite av varje och bland annat har Demo fått en igelkott. Önskemål från matte Terese eftersom Demo tydligen tycker om dessa igelkottar. Jag hittade EN som låg på fel ställe så jag tog den... Vet inte var jag skulle hittat den annars faktiskt så det var ju tur :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar