onsdag 1 maj 2013

Utställning

Nu har vi varit på utställning igen. Jag velade länge innan jag till slut bestämde mig för att jag skulle vara med. Det var ju så nära. Många vänner och bekanta var på plats men även en hel del nya hundar. Först blev det mycket väntan och sen hände allt på samma gång.

Först skulle Mille in i ringen. Han skötte sig alldeles utmärkt! Fin kontakt och han ville verkligen samarbeta. Jag var supernöjd med hans insats!
Det var 7 hanar och 5 av dem skulle gå vidare till konkurrensen med den enda tiken i klassen. Vi blev INTE avtackade. Vi kom INTE sist och jag var både förvånad och jätteglad :) När det sen blev klart att vi fick en placering var min lycka gjord. Mille var SÅ värd en placering idag. 5:a kom vi - duktig kille!!
Vad gäller kritiken (eller bedömningen) så var det en ny variant av kritiklapp den här gången som jag inte gillar eller förstår alls riktigt. Det som står är mest en massa kryss och så en och annan notering. Noteringarna är att han är något fransysk i fram men att han annars är en trevlig social hane med bra förarkontakt så det får jag väl vara nöjd med. Det konstiga, som jag måste fråga om, är att han fick 5:a (det bästa betyget) på "Glatt samarbete" och "Förarfokus" men han blev inte nominerad till bästa teamwork. I min värld är glatt samarbete och förarfokus lika med bra teamwork men det kanske är nåt jag har missat...? Jag tycker att han hade varit värd en nominering i bästa teamwork idag faktiskt men hur som helst är jag SUPERNÖJD med hans insats!!

Sen blev det dags för Dogshow. De senaste gångerna har jag tyckt att Miqro varit lite ofokuserad på Dogshowen så jag övervägde att inte vara med den här gången. Dock blev jag övertalad att vara med och tur var väl det. Miqro var superduktig!! Han var samarbetsvillig och jobbade med energi och glädje. Det var riktigt, riktigt roligt! Att sen höra publikens reaktioner när de blev imponerade var ju ännu roligare. Innan dagen var slut kom vi hem med en Dogshowrosett så nog charmade han publiken med sina konster allt, min lilla cirkusartist :) Filmen är något skakig men måste visas ändå för själva showen är så bra om jag får säga det själv :)

När det blev Miqros tur i ringen gick det som förväntat. Han skötte sig suveränt bra och njöt av uppmärksamheten. Dock fick han ingen placering pga hans fransyska framben... Annars fick han följande kommentarer på kritiklappen: Utåttåad men rör sig utan problem. Vacker svart hane med vita tecken. Mycket bra förarkontakt. Välvisad. Min fundering här är... Han fick en 5:a på förarfokus men "bara" en 4:a på glatt samarbete. Han blev nominerad till bästa teamwork. Varför blev han nominerad till bästa teamwork och inte Mille? Det kan inte jag riktigt förstå... Men så klart är jag nöjd med hans insats. Han är ju alltid så duktig och njuter av uppmärksamheten i ringen :)

STORT TACK för idag!! Och tack alla som röstade på oss i Dogshowen!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar