måndag 6 juni 2016

Från rally till agility

Efter gårdagens rallylydnadstävlingar var det så dags för att idag ladda om till agility. En hoppklass och en agilityklass med Miqro. Först kände jag mig inte alls taggad men efter banvandringen såg jag fram emot att springa loppet. Jag tror att jag rörde mig för långsamt och stannade för tidigt och Miqro blev tveksam på vad han skulle göra så han stannade framför hinder 3, vägran. Sen gick loppet lite långsamt även om vi fixade resten... Husse var hinderfixare så Miqro tänkte springa fram till honom men han lyssnade bra när jag ropade tillbaka honom faktiskt. Lite drygt 4 sekunder i tidsfel förutom vår vägran i början... Nej, inget toppenlopp precis men kul att komma runt för det händer inte varje gång...

I lopp 2, som var agilitylopp, hade vi bättre fart. Tyvärr missade Miqro slalomingången och sen började jag krångla med att byta sida och dona så då blev det väldigt fel därefter och det slutade med en disk. Helt och hållet mitt fel för det var riktigt klantigt och fumligt men resten av loppet gick riktigt bra så jag är nöjd med vår insats :) 

Resten av dagen var jag funktionär. Jag provade på att vara speaker för första gången och det var riktigt roligt :) Jag blev imponerad av min kära sambo Ola som klarade många olika funktionärsuppdrag idag. Han var både tidtagare, ögon och hinderfixare och fixade allt med bravur så det blir nog en agilitykille av honom också till slut ;) Hund-stackarna fick sitta i blåsten och vänta tills vi var klara... De var jätteduktiga men de hade säkert hellre legat hemma i soffan och tittat på tv... Kallt som tusan var det så till morgondagens tävlingar blir det mer kläder som får följa med! Nu är det sovdags om jag ska orka med en dag med funktionärsuppgifter imorgon också. Stort tack för idag! Vi är grymma :D
Hur man tar av kopplet på "agility-taggnings-vis"

Fokusera för att inte flyga av gungan...

Full fart ut ur tunneln...

...och upp på balansen...

...hoppa några hinder...

...och så småningom i mål med en disk... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar