måndag 21 september 2015

Paracordhalsband och koppel

Det var länge sen jag la upp bilder på hantverk i bloggen. Jag ser ibland att det är några som hittar till de inlägg jag har gjort med flätor och knutar så det kanske kan vara intressant att skriva om mitt hantverk emellanåt också, vad vet jag? Det senaste jag har lärt mig är två nya varianter av halsband i paracord. Ett som blir rätt tjockt och håller formen och ett som blir lite "mjukare" men som är bredare. Jag har dessutom flätat koppel där det är en pistolhake i båda ändar vilket gör att du lätt kan anpassa ditt koppel till olika längder och dessutom lättare binda upp din hund utan att behöva knyta. Jättepraktiskt och användbart om du frågar mig :) Jag använder det själv på mina hundar och upptäckte ännu ett bra användningsområde... Jag sätter ihop de båda kopplen så att de blir som ett långt som går mellan båda hundarna. På så vis får jag bara ett koppel att hålla reda på, fast båda hundarna har full längd på sina koppel. Mycket praktiskt för en som lätt tappar kopplen annars :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar