onsdag 7 januari 2015

Långpromenader och mys



Idag har Myzaq och jag varit ute på en långpromenad. Vi gick och vi gick och vi gick. När vi kom tillbaka till bilen hade vi varit ute i två timmar. Det var jätteskönt ute trots att det var väldigt grått väder. Jag hade kameran med mig för jag tänkte ta lite fina bilder... Det blev inte så mycket av med det men några bilder blev det i alla fall. Som sällskap på promenaden hade vi Michaela och Milly och allt funkade klockrent och promenaden blev en riktig lisa för själen :)

Myzaq ser ut att undra "Varför poserar du så duktigt för?"

Lite kul att jag fått med Michaelas mobil på bilden också :)

Och så en fin poseringsbild också

Trots det gråa vädret så gillar jag den här bilden på nåt vis...

Den här bilden blev fin efter lite redigering :)

Jag gillar gamla saker och här är ett gammalt
staket men av huset finns inget annat än
trappan kvar...


Ibland orkar han posera längre än 2 sekunder :)

Stairway from heaven och vem kommer
där om inte min älskade lilla Myzaq ♥
Miqro? Han hade det ansvarsfulla uppdraget att vara hemma och ta hand om en sjuk husse och det var tydligen ansträngande för han var trött han också nu ikväll...

Och det kan jag lova dig att så här ligger inte Miqro i första taget. Antingen var han väldigt trött eller så tycker han ovanligt mycket om sin matte just idag. Han har varit lite "mattig" på sista tiden men så här gosig vet jag inte om han nånsin har varit förut men jag klagar inte. Det var jättemysigt :)
Även Myzaq var trött efter dagens promenad så vi satt i soffan hela högen och vilade och myste med varandra :)




Som vanligt kommer här en bildkavalkad från den senaste veckan:

Sjuksköterskan Miqro tar hand om sin sjuka matte ♥

Här mådde jag inte så bra men jag gillar ändå den här bilden...

Mys med lillprinsen ♥

Mina tre bästa pojkar väntar in
tolvslaget på nyårsafton

Jag spelar kasta gris och får 10 poäng :)

Jag är så oerhört glad över att jag inte har skotträdda hundar! Miqro kunde inte bry sig mindre om smällar och raketer. Han rör inte ens ett öra när det smäller om man är ute. På tolvslaget stod vi på loftgången och hundarna fick välja om de ville vara med på loftgången eller om de ville vara inne. Båda följde med ut. Myzaq gick in efter en stund men det var nog mest för att han frös tror jag. Visst reagerade han lite på fyrverkerierna men han var inte rädd. Miqro var med oss så länge vi var ute och ibland kändes det nästan som att han också tittade på fyrverkerierna.... Kolla här:


Däremot lider jag otroligt mycket med alla som har skotträdda hundar. Jag har flera i min närhet som har hundar som är jätterädda och de har problem långt innan nyår och långt efter på grund av att folk smäller mest hela tiden. Om alla höll sig till tolvslaget vore det mycket enklare för dessa hundar och ägare. Då kan de gömma sig precis den tiden men när det smälls från november till februari är det inte roligt. Jag gillar fyrverkerier och vill inte att de ska förbjudas helt men däremot borde det styras upp mer så att det inte kan smällas när som helst.

Jo då, jag får visst plats här! 

Utslagen hund...

"Lilla" Franz på en av sina favoritplatser. Han ligger ju så snyggt...

Så här kan det gå om man har plast framme i det här
hushållet... Katterna hade visst tråkigt...

"Men hallå, du är väl ändå mest MIN matte va?!"

Vi hade Tenchi och Hugo här en dag medan hussen och matten var på husdjursmässan med Lova och tävlade. De är så mysiga de där pojkarna som är far och son! Vi gick en lång promenad och stannade bland annat till i hundrastgården där alla hundarna fick springa lite lösa. Det var kul och de kommer verkligen jättebra överens allihopa. Det var till och med så att Myzaq försökte leka lite med Tenchi och Miqro tänkte leka med Hugo... Jättekul att se att det funkar så bra :)

De är ganska lika, far och son? :)

Yes, vi fick med alla på samma bild :D

Miqro undrar om inte de andra kan skärpa till sig så att det blir en stilren
bild istället för mest massa sudd...?

Alla vill ha godis, utom Myzaq tydligen...?

Fina pojkarna ♥

Godisletning

Ser du domkyrkan och lyftkranen?

Här kan man även se slottet :)

När vi kom hem var hundarna nöjda och trötta. Tenchi och Myzaq la sig
under mitt skrivbord medan jag satt vid datorn.

Miqro låg och myste på en filt i soffan tillsammans med husse

Men vad fasen! Kan vi få sova ifred eller?

Jaha, och var ska jag sova då?

Avslutningsvis en bild på mina fina naglar som jag är så nöjd med :D

Spana in fotoutmaningen som jag är med i vettja. Det finns en egen blogg för det. Det vore roligt om du också hakade på så det är fler jag känner som är med! 
God fortsättning på det nya året!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar