måndag 4 februari 2013

Min lilla diva

Oj oj, nu var det länge sen jag skrev. Jag har tänkt skriva flera gånger men det har liksom inte blivit av så nu får jag skriva en kort sammanfattning av några saker jag tänkt på :)

För det första har Miqro det lite jobbigt, eller har haft. Först var det så himla kallt så han inte kunde gå när vi var ute. Titt som tätt stannade han och lyfte på en tass. Jag fick hålla om hans tass en stund och sen kunde han gå vidare, tills det var dags för nästa tass att bli kall... Efter den kalla kylan blev det varmt och snön smälte. Då blev det slaskigt och plaskigt. Då var det för blött för att kunna gå. Sen blev det kallare igen och nu var det antingen för isigt eller för mycket grus på gångvägarna. Det gjorde ont/var obehagligt i tassarna att gå, antar jag? Idag har det snöat lite och Miqro kunde äntligen gå som vanligt igen... Min lilla diva! Jag vet inte om man kan förstå hur divig han är om man inte har träffat honom men jag försöker förklara så gott jag kan...

I helgen har vi dock varit ute mycket, trots att det var grus på gångvägarna. Det har varit härligt att vara ute i det fina vädret! Vi träffade Lotta, Amanda, Chica och Amigo i lördags. Det var länge sen vi träffade dem och Miqro blev överlycklig över att träffa dem, framförallt Lotta som är en av hans favoriter.
Lotta lyckades få en bild på allihopa trots att Mille inte var
speciellt samarbetsvillig
Mille är ju så rolig när vi träffar dem. Chica och Amigo busar för fullt och ganska hårdhänt med varandra. Vad gör Mille? Jo, han ska lägga sig i, springer runt (eller mitt emellan) och skäller och vill vara med. Fast i lördags tyckte jag att det verkade som att han hade bra koll på hur han skulle göra. Ibland känns det som att han kan komma i kläm men nu var jag inte orolig en enda gång faktiskt så det var ju skönt. Man kan nästan likna honom med en gråhund som skäller älg eller nåt ;)
Det var halt på isen och man kan  tydligt se vem som inte
var med och lekte så mycket...




Jag älskar Amigos blick på den här bilden :)

Vem skrämmer vem?

Det här är en rolig bild tycker jag :)

Den spanska dansen del 2?

Stor i orden men liten på jorden...

Jag vet inte riktigt vad Amigo gör här? :/

4 kommentarer:

  1. visst var det härligt väder i helgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var verkligen helt underbart! :)

      Radera
  2. Har du dessa bilder på facebook med? Vill gärna sno dom eller bli taggad i dom ;) Eller är kanske nån bild min redan..? haha.. måste kolla.. minns ju att du frågade om du fick ta från mig med! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det är bara första bilden (gruppbilden) som är din. Jag brukar vara noga med att skriva vilka bilder jag inte tagit själv. Jag tror inte att jag la upp alla på FB men går det inte att sno dem härifrån? Om du klickar på bilden så blir den större? Testa, annars får du säga till så får jag väl skicka över dem ;)

      Radera