torsdag 10 januari 2013

Milles kärlek

Trötta hundar och trött matte. Vi har varit ute på lite äventyr igen. Inga ansträngande äventyr egentligen men tydligen tillräckligt för att vi skulle bli trötta. I tisdags var vi iväg till Stockholm och Terese. Jag fick mig en makeover och Mille blev kär. 

Vi började hemma hos Anno där jag skulle fixa mina naglar. Mille verkade förstå att jag inte kunde göra så mycket när jag satt och fick mina naglar fixade för han var olydig som tusan! Så fort jag sa åt honom att lägga sig ner så gick han åt andra hållet.. Knäppa hund, han som alltid gör som jag säger annars.. Miqro däremot som brukar göra som han vill gjorde som jag sa så det var ju tur att nån var lydig iaf... Miqro förvånade mig även på ett annat sätt. På utställningen i lördags (och även första gången vi träffade Jack) var Miqro jättesur på Jack. Han gillade inte när han kom för nära. I tisdags sa Miqro ingenting när Jack kom nära och en gång la han sig till och med på rygg för Jack... Sånt händer liksom inte...
Mille, Jack och Miqro (foto Terese Sliwon)

När vi var klara hos Anno åkte vi vidare för att gå ut med lite andra hundar. Mille blev störtförälskad i lilla Lipsy, jag menar verkligen störtförälskad. Jag har aldrig sett honom så här förut. Hon verkade inte helt ointresserad hon heller iofs men jösses vad han fjäskade. Kolla här:






Resten av tisdagen hände inte så himla mycket med hundarna. Det var bara jag som blev fin i håret också :)

På onsdagen åkte vi till en annan kompis och hennes lilla ettåriga dotter. Vi har inte träffat dem på ett tag men den här lilla ettåringen har alltid gillat Miqro bättre än Mille och så även denna gång. Mille fick skäll av henne när han gnällde, när han gick omkring, när han kom för nära. Ja, vad han än gjorde nästan.. Miqro däremot fick pussa på henne, komma nära och gå omkring. Det är jätteroligt att se spelet mellan Miqro och det här lilla barnet. De har verkligen ett speciellt band till varandra för Miqro är lika förtjust i henne som hon är i honom. Han backar mot henne och sätter sig med rumpan i hennes knä, pussar och gosar... Jättekul att se tycker både jag och mamman till barnet :)

Idag har vi inte gjort många knop varken hundarna eller jag men vi tar nya tag imorgon eller nån annan dag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar